fredag 23 september 2011

fredag och man gick in i arbetslösvardagen efter en dag som sjuk..

Vad jag menar med rubriken är att man går in i dag söndag, det är inget som händer, man orkar inte och allt är verkligen riktigt tråkigt.
Nu är det fredag kväll och jag är väl inte helt frisk ännu men tänkte gått till skolan idag men icke, läran tyckte det var lika bra att man stannade hemma och inte körde ner hela folket i smitta.. smart kanske, men aningen för slappt.
- men visst kanske inga problem för mig då det inte är så hård och snabb utbildning så man tar igen det mesta rätt fort. 


Jobbiga dealen är nu när man ska försöka att ta ledigt på måndag förmiddag, torsdag och fredag nästa vecka.. borta en hel vecka sen vara ledig?!.. hmm ja det kommer bli svårt att få igenom men hoppas det går genom.
- borde väl gå hela vecka men hummerfisket behöver en bra båtchafför^^ Fast hade nog tyvärr tackat nej till att vara hemma, småsaknar helgmys och sen har ju jocke inflyttningsfest.. ack ack saker man får ta.

Nu sitter jag alltså i smögen och har tagit en öl och några munnar whiskey, men återgick nu till coca cola..
- är ju så jobbigt och vätskekrävande att sitta och blogga så det behövdes något man inte behöver bli onykter på..hade ju inte varit kul eller? nästan glömt det är att vara full faktiskt, sjukt wierd.

Fotograferade min kära mor innan, lite spontant då vi skulle åka till en pizzeria som ligger i bovaldstrand, som ligger som allt annat här vid havet.
Solen va påväg ner bland bergen och kameran va i närheten och åkte med.








Det va kallt, blåsigt och småstressigt, pappa stod med pizzorna i näven och väntade.


Borde nog även se över min manuella fokuseringskunskap, isåg även att ögonfokusen på själva kamerahålet va lite inkorrekt inställt.
- känns nästan lite väl vågat att skriva något sådant pinsamt. 
- men jag är ju grafiker och inte 100% fotograf utan på lärande fötter och har en lång resa kvar. 

Dagens uppgift va dock att försöka få en "omslutning" om motivet, med att använda den största bländaren som möjligt, kanske i detta fall lite väl stor f2.8   kunde nog gått ner till 3.5 ~ 4.5 ?

Mer fotografering kommer ske imorgon hoppas jag tar med mig kunskapen tills dess, fast då tror jag att jag kommer använda mitt sigma tele 70 - 300 mm med automatisk fokusering.. 





Have it awesome!
cheers!


Kommer nog även länka youtubeklippen jag tittade på idag, kolla dem på min sida "youtube-klipp" .

1 kommentar:

  1. Så det var kameran och fotografen det var fel på.... inte motivet?! Kallt och blåsigt var det i Hunnebostrand Johan, inte Bovallstrand. Du får väl skylla på ölen o whiskyn.... Fota på, övning ger färdighet. Snart kanske jag kan le naturligt på bild;) /mam

    SvaraRadera